Kto i kiedy powinien mieć certyfikat energetyczny?


1) Dla budynków mieszkalnych i użytkowych oraz mieszkań, gdy są sprzedawane lub wynajmowane.
Świadectwo energetyczne w takim przypadku przekazuje się najemcy lub kupującemu.

2) W dokumentacji do zawiadomienia o zakończeniu budowy lub wniosku o udzielenie pozwolenia na użytkowanie (oprócz domów do 70 m2 powierzchni)

3) Jeśli sprzedazy lub wynamowi podlega lokal, świadectwo powinno dotyczyć lokalu, jeśli sprzedaży lub wynajmowi podlega budynek, świadectwo sporządza się dla budynku

4) Zgodnie z aktualnymi przepisami, nie można zrzec się prawa do otrzymania świadectwa

5) Świadectwo energetyczne musi mieć nadany numer w centralnym rejestrze charakterystyki energetycznej budynków

6) Świadectwo jest ważne 10 lat, chyba, że wcześniej zostaną wykonane roboty budowlano-instalcyjne, zmieniające charakterystykę energetyczną budynku.

Kontakt

Jeśli macie Państwo pytania dotyczące certyfikatów energetycznych zapraszamy do kontaktu:

biuro@cety.pl
697-625-797

Osoba wykonująca świadectwa energetyczne:

Mariusz Trela

Numer wpisu do rejestru: 2835
Data wpisu: 20.01.2010